Racing in the Land Down Under

Sat, 27 March 2010, 11:46 By: WeeGee Category: Cars, Media, Sport

Iata ca a venit timpul si pentru a doua cursa din 2010, Marele Premiu al Australiei (in caz ca nu stiti despre ce vorbesc aici, e vorba de Formula 1… d’oh!). Insa, inainte de calificarile de azi, mi-au atras atentia cateva lucruri conexe si/sau anexe, printre care:

– Virgin Racing a cerut (si primit) o… derogare de la FIA pentru a face modificari la masina/sasiu ca sa poata echipa monopostul cu un rezervor mai mare deoarece, se pare, nu e suficient de mare pentru ca masina sa termine cursele… :slap-my-forehead:. Eu stau si ma intreb… asa… daca baietii astia sunt in firea lor…? Cand au proiectat, testat, calculat, etc. masina, cum de le-a scapat acest “mic” detaliu? Au facut ce au facut si s-au… pe ei (se termina tot in “at”). Mai multe detalii aici si aici.

– In seara de dupa primele alergari libere (parca…), Lewis Hamilton a iesit la o plimbare pe strazile din Melbourne, altele decat cele inchise pentru cursa, si a facut cateva gogosi si/sau liniute cu un Mercedes. Probabil de plictiseala… Se zice ca, luat fiind la intrebari de politie dupa ce a fost oprit, Hamilton a marturisit “I hate this part right here…” si a intrebat “Why you wanna bust a brother?”, dar nu pot confirma prin linkuri sau “pe surse” aceste lucruri… Mai trist e faptul ca pilotii de F1 sunt implicati intr-o campanie de promovare a sigurantei circulatiei sau ceva de genul asta, lucru care nu da bine cu fapta sa. Si mai trist (parerea mea) e ca pilotii de F1 s-ar/s-au implica(t) in asemenea campanii, in timp ce ei gonesc cu 300 la ora, se dueleaza roata la roata si fac accidente la viteze de ti-ar scoate creierii din cap intr-o masina de serie/strada. Daaar… ei o fac doar pe circuit. Mai putin in unele cazuri, cum ar fi Montoya care a luat amenda pentru 200+ km/h in Franta. Sau Hamilton care a gonit similar “dans la pays over ze channel”, iar acum face fum prin Australia. Sau Schumacher care a luat un taxi, cu tot cu rolul de sofer si cu toata familia in el, si a fugit sa prinda un avion. Sau… well you get the idea. All of them being things of which I’m in favor, by the way :D. Despre patania lui Hamilton puteti citi aici si aici.

Apoi au urmat si calificarile, this very morning (here, in Iurup). Acelasi Hamilton a avut, se pare, ceva sechele de la evenimentul din ziua precedenta, si nu a reusit sa se califice in Q3, ramanand pe locul 11 pentru cursa de maine… sau cine stie ce alti factori au facut ca el sa scoata un timp slab in Q2… Dar sa incep cu inceputul. Se contureaza 4 echipe tari (Red Bull, Ferrari, McLaren si Mercedes), vreo 3 medii (Williams si Renault, Force India, Torro Rosso si Sauber, cele doua din urma ceva mai modeste), iar restul, cele noi practic (Lotus, Virgin si HRT) se plimba si incearca sa culeaga firmituri (dar e f bine ca exista). Iar acest fapt a fost oarecum confirmat si in calificari. Astfel ,in afara de Hamilton, cele 4 echipe bune si-a disputat primele 7 locuri pe grila. Din pacate pentru mine (si pentru el), Schumi a reusit sa fie the worst of the best, insa s-a calificat la sub o zecime in spatele colegului sau, reusind chiar in antrenamentele libere sa il si intreaca pe Rosberg, astfel mai echilibrand parca balanta. Pe 5 s-a clasat Massa, tot la circa jumatate de zecime in fata lui Rosberg, cei trei fiind astfel separati de doar o zecime, iar pe 4 s-a calificat “ze champ” Button, cam la 2 zecimi in fata celor doi de la Mercedes si a lui Massa. Podiumul a fost acaparat de cei doi de la Red Bull, Vettel reusind astfel al 2-lea pole position in acest an si suflandu-i prima pozitie eroului local Webber, iar pe 3 s-a clasat Alonso. Primi trei au fost cronometrati intr-un interval de 2 zecimi, insa parca au fost in alta cursa fata de restul, distanta dintre Alonso (pozitia a 3-a) si Button (pozitia a 4-a) fiind ceva mai mare de jumatate de secunda. Astfel, daca Webber si-a urmat foarte aproape colegul iar Schumi a facut la fel, obtinand astfel un rezultat destul de bun as zice, avand in vedere ca Mercedes a fost cam la o secunda in spatele Red Bull, ceea ce e inca un mare handicap, intre Alonso si Massa au fost peste 7 zecimi de secunda, ceea ce ne face sa credem ca Ferrari e aproape la fel de rapida ca Red Bull sau poate ceva mai inceata, cam ca un Mercedes. Depinde doar de care dintre limbile iberice o vorbeste pilotul… Mai multe detalii despre calificari gasiti aici si aici.

Pole Australia 2010

So, that being said, ne auzim dupa cursa de maine (ora 9, ora Romaniei… careful for the daylight savings :P).

Comments are closed.