3 Champions in the Same Corner…

Thu, 01 April 2010, 22:33 By: WeeGee Category: Cars, Media, Sport

THEY DON’T FIT

Oz1
Eram dator (fata de mine mai ales) cu impresiile de dupa cursa din Australia. Ce se vede in poza de deasupra reprezinta incidentul care a decis cursa… sau o mare parte din desfasurarea ei si mai putin rezultatul final, intrucat protagonistii lui – Button, Alonso si Schumacher – au incheiat-o tot printre primele pozitii… sort of. Dupa un debut de sezon cu o cursa plictisitoare, chiar era nevoie de o cursa nebuna ca asta… Un circuit stradal, o mica ploaie la inceputul cursei, multe masini, piloti care mai de care mai motivati si determinati plus acest incident din primul viraj, toate au fost ingrediente numai bune pentru o cursa spectaculoasa, cum nu am mai vazut de destul timp poate. Startul l-a vazut pe Massa plecand foarte bine, si astfel de pe locul 5 a ajuns pe locul 2 in primul viraj. Schumacher de asemenea a plecat bine, reusind sa urce de pe 7 pe un ipotetic loc 4… sau 5 sau 6, depinde cum ii vedem si pe Alonso si Button in batalia in trei din primul viraj. Alonso, cu un start slab si cu un Schumacher in stanga sa (deh, statea si Alonso de-a dreapta Tatalui…), l-a strans pe Button pe interior, care, desi a fost spalat de prezentatorii BBC care au zis ca nu a avut nici o vina, tot nu sunt ferm convins ca avea ce sa caute acolo, mai ales ca era cu jumatate de masina in spate si, din inevitabilul contact, Alonso a ajuns cu masina in directia opusa si a ricosat in Schumacher, caruia i-a avariat eleronul fata. Cu un Alonso ajuns pe ultimul loc si Schumacher intrat la boxe pentru schimbarea “botului”, cursa deja se anunta interesanta. Mai ales ca dupa doar cateva viraje, tot in primul tur, eleronul fata al lui Kobayashi a cazut fix sub rotile din fata, transformandu-i astfel masina fara directie si frane pe fata (adica unde conteaza mai mult) intr-o torpila… care torpila i-a torpilat in drumul ei si pe Hulkenberg si Buemi, si astfel au urmat cateva tururi in spatele safety car-ului. Dupa retragerea safety car-ului a inceput intrarea la boxe. Pista incepuse sa se mai zvante, sa apara o linie mai uscata un pic si pilotii au inceput sa riste si sa treaca pe slick-uri. Primul si cel mai castigat dintre “gambleri” a fost Button care, schimband cu 1-2 tururi inaintea celorlalti, a reusit sa urce pe locul doi dupa ce toata lumea schimbase. Schumacher intrase a 2-a oara la boxe in nici 10 tururi si lucrurile pentru el incepeau sa para de kko. Daca Alonso a recuperat frumos si repede, ajungand printre primii 8 dupa doar cateva tururi, Schumacher s-a chinuit pe locurile 11-12 cu al de di Grassi si Alguersuari. Duelul cu cel din urma s-a intins pe circa jumatate din cursa, spaniolul dovedindu-se tare bataios si deloc intimidat, la doar cei 20 de ani ai sai, cu veteranul de 41 de ani si “ceva” mai multe curse, victorii si titluri la activ. Prin fata cursei, mai exact in fruntea ei, mergea linistit Vettel, cu un ecart rezonabil (vreo 5 secunde sau si mai bine) in fata lui Button. Se pare ca ritmul sau din calificari se concretiza si in cursa iar acesta fusese in fruntea cursei inca de la inceputul ei. Asta pana in turul 26 cand un torque drive de la roata fata a cedat si Vettel ajungea in pietris si astfel abandona. Button “mostenea” locul 1 iar in spatele sau Kubica se misca binisor pe 2. In spatele polonezului insa s-au dat batalii crancene, “trenuletul” Webber – Alonso – Massa – Rosberg – Hamilton, uneori mai compact, alte ori mai rasfirat, schimbandu-si de multe ori ordinea vagoanelor. Alonso reusise sa revina din coada cursei, Massa s-a cam tinut mai mereu in fata lui, desi mai toata cursa a fost… all over the place, Rosberg a fost un anonim la locul lui dar care a condus bine si constant, iar Webber si Hamilton s-au “iubit” de doua ori, o data mai putin grav, iar a 2-a oara cu consecinte mai nasoale, de fiecare data Webber franand prea tarziu. Pacat de Hamilton care, dupa parerea mea, a facut deliciul cursei, facand cele mai spectaculoase depasiri, una din ele fiind chiar nebuna, asupra lui Rosberg, pe exteriorul unui viraj dintr-o sicana de 200+ la ora, si conducand in general foarte agresiv. De mentionat ca din trenuletul minune (cei 5 de mai sus), doar cei de la Ferrari nu au oprit si a 2-a oara, strategie care s-a dovedit pana la urma mai buna, primii 4 clasati terminand cursa cu o singura oprire, desi (de) la un moment dat cam toti au suferit din cauza pneurilor prea uzate.

Asadar, primul care a trecut prin dreptul steagului in carouri, fluturat cu fler de John Travolta, a fost Button. Victorie meritata pentru el, care a fost cel mai inspirat la alegerea momentului cand sa treaca pe slick-uri si care a condus 51 sau 52 de tururi pe un singur set de pneuri din compozitia mai moale, si nu oricum ci constant si rapid. A aratat ca se poate impune si la “echipa lui Hamilton” si a obtinut altfel pana in prezent victorii cu 3 echipe diferite, lucru care nu e deloc de neglijat. Al 2-lea a fost Kubica, oarecum anonim si solitar, cu exceptia momentelor cand a fost depasit de Button iar mai apoi l-a tinut in spate pe Hamilton. O gura de aer pentru un Renault cazut in mediocritate dupa sezonul 2006 dar care, mai nou, prin venirea lui Petrov la echipa, este sponsorizat de Lada. Da, ati citit bine, scrie Lada pe niste masini de Formula 1… Pe 3 a terminat Massa, un loc bun pentru el dupa o cursa modesta in care a avut multe probleme de aderenta pe spate, un loc bun dupa accidentul de anul trecut si un debut de sezon bun, cel mai bun al lui de cand concureaza, cu un loc 2 si un loc 3, fiind astfel singurul pilot cu doua podiumuri in primele doua curse. Pe 4 a fost Alonso, un loc bun avand in vedere ca la un moment dat a fost ultimul si ca si el a mers mult pe un set de pneuri moi, si nu oricum ci depasind multe masini in drumul spre pozitia a patra. Pe 5 a terminat Rosberg, primul dintre cei cu 2 opriri, din nou in fata lui Schumacher. Pe 6 s-a clasat Hamilton, scapat fara urmari grave din pietris dupa incidentul cu Webber. Pe 7 a urmat Liuzzi, prea putin bagat in seama de catre regizorul transmisiei, obtinand astfel un rezultat bun pentru Force India. Pe 8 a terminat Barrichello, si el cu o cursa fara prea multe evenimente, aducand cateva puncte pretioase echipei Williams. Pe 9 a incheiat Webber, eroul local, din pacate mai mult negativ in aceasta cursa, dupa ce a trebuit sa intre la boxe pentru un eleron nou in urma incidentului cu Hamilton, iar pe 10 s-a clasat Schumacher, acesta reusind sa il depaseasca pe de la Rosa pentru locul 10 cu doar cateva tururi inainte de final, cursa sa fiind insa compromisa de un ritm nu tocmai constant si rapid, de chinuiala in depasirea unor piloti incepatori in masini modeste si nu in ultimul rand de cele 3 opriri din timpul cursei, dintre care prima in chiar primul tur (as I said in the begining). Life is tough for the old champ… but he couldn’t care less :). Mai multe detalii despre cursa gasiti aici, aici si aici.

Urmeaza Marele Premiu al Malaeziei, un loc unde poate fi foarte cald sau deopotriva in care vremea poate sa aduca ploi masive, lucru care ar face cursa si mai interesanta. Primele antrenamente libere incep in doar 6 ore si ceva. C u around, peeps!

Comments are closed.