He Has China in His Eyes

Sun, 25 April 2010, 03:32 By: WeeGee Category: Cars, Media, Sport

F1

Vine o pauza de sporturi cu motor (cele de varf) de 2-3 saptamani… ma rog, o saptamana a trecut deja… si am avut o lene mare in ce priveste scrisul despre cursa din China… Dar am prins chef acum de “una mica” printre aburii de bere din cap, introdusi acolo cu putin timp in urma, dupa ce am zis ca nu strica sa ma cinstesc eu pe mine insumi de onomastica de ieri (alaltaieri chiar)… O sa fiu insa cat se poate de concis… cred… So, here goes.

Un titlu si mai bun ar fi fost cel de pe grandprix.com – “Button rains on Red Bull parade”, o mixtura intre titlurile melodiilor lui Duffy respectiv Rage Against The Machine, dar am zis sa fiu oarecum original (sau cel putin sa nu fie la fel), punand totusi un titlu ce are legatura tot cu muzica. Now… she also has China in her eyes… sort of… but that’s because she is half Japanese. Anyway… enough tabloids stuff…

Se pare ca “prietenul meu Bernie”, cum ar zice Miki Alexandrescu, m-a ascultat si a facut el ce a facut de a plouat si in China cu ocazia cursei, fapt ce a determinat sa avem din nou parte de show. Red Bull – tatucii calificarilor – au monopolizat prima linie a grilei de start, ducand numarul de pole position-uri la 4 din 4 curse in 2010, acesta fiind totodata al 3-lea pentru Vettel. De pe 3 a plecat Alonso care, atunci cand are pe masina si motor si transmisie care sa mearga bine, obtine si rezultate pozitive. Mai nasol e ca, din cele 8 motoare permise pentru cele 19 curse din acest an, el a “consumat” deja 3 in 4 curse… mai are 5 pentru 15 curse… in ritmul asta o sa impinga masina in a doua jumatate a sezonului, asta daca nu vrea sa fie penalizat pentru folosirea unui motor suplimentar. Ferrari a descoperit problema iar acum cauta derogare de la FIA ca sa poata sa o remedieze… dar asta e alta poveste. De pe locul 4 a plecat Rosberg, din nou din fata “celeilalte masini Mercedes”. Linia a 3-a a grilei a fost ocupata de cei de la McLaren, cu Button pe 5 si Hamilton pe 6. De pe 7 a plecat Massa iar de pe 8 a plecat Kubica si al sau Renault din ce in ce mai competitiv. De pe 9 a plecat Schumacher dupa o sesiune de calificari in care nu i-a mers mai nimic, iar de pe 10 a plecat un alt german (e si greu sa nu dai de ei pe peste tot atunci cand un sfert sunt nemti (6 din 24)) – Sutil. Unele pozitii pe grila pareau un pic dubioase, or something like that, insa se pare ca intre calificari si inceputul cursei nu se poate umbla la setarea masinii, fapt pentru care unii piloti, cu gandul la ploaia din ziua cursei, au sacrificat un pic din set-up pentru a corespunde ceva mai bine cu o vreme ploioasa. But who knows… anyway…

Cursa a inceput cu un Alonso care a fost atat de rapid la start inca i-a intrecut imediat pe cei de la Red Bull si s-a instalat in fruntea cursei. Atat de rapid a fost insa incat a intrecut si luminile de start, plecand pe rosu, si astfel a fost penalizat cu un drive through dupa cateva tururi. A fost o cursa haotica in general, cu multe opriri la boxe (unii au intrat si de 6 ori! si toti au intrat macar de 2 ori) dar si cu multe depasiri si cu 2 safety car-uri… Primul a venit dupa doar un tur, cand 3-4 piloti din spatele plutonului s-au busit care mai de care si pista nu a putut fi eliberata in timp util. Al doilea a venit un pic cam fortat si nu neaparat necesar, undeva pe la jumatatea cursei, dupa ce Alguegealgealgegeuguersuari l-a atins pe un alt pilot si si-a lasat bucati din eleronul fata pe pista (pe linia ideala chiar) iar acestea puteau deveni un pericol pentru ceilalti. Dupa primul safety car majoritatea pilotilor au intrat la boxe. Ploaia devenise un pic mai intensa si acestia au simtit nevoia sa treaca pe pneuri intermediare. Ceea ce s-a dovedit a fi o greseala… Rosberg, Button si Kubica ramanand pe slick-uri si evoluand bine pe acestea. Dupa cateva tururi in care pneurile intermediare s-au si uzat pe o pista mai mult usor umeda decat uda cu adevarat, acestia dintai au intrat iar la boxe pentru pneuri de uscat… urmand ca, dupa o perioada relativ scurta in care ploaia a inceput sa fie mai intensa, sa revina pe pneuri intermediare. Printre atatea decizii anapoda si vreme imprevizibila (ca dimensiuni cel putin, nu ca… format) s-a desfasurat si cursa asta. O cursa cu un Alonso penalizat, intrat de multe ori la boxe, un Alonso care l-a depasit pe Massa “miseleste” la intrarea la boxe, dar un Alonso care a revenit considerabil si a terminat pe 4… o cursa cu un Petrov care a condus remarcabil pentru un debutant si care a obtinut primele sale puncte in F1… o cursa cu un Rosberg din nou constant, pe care a condus-o o buna parte dar care, in urma unei mici grelesi, a pierdut ecartul de timp fata de Button si i-a permis acestuia din urma sa il ajunga si depaseasca… o cursa cu un Hamilton si un Vettel care s-ar fi duelat si pe o panglica sau o poteca ingusta, nu doar pe linia de intrare la boxe si chiar pe linia boxelor… o cursa cu un Schumacher de nerecunoscut aproape, care a suferit mult pe ploaie si care, ce reusea sa castige prin intrarile vremelnice la boxe (atunci cand au fost inspirat alese), pierdea pe circuit, dar un Schumacher care a adus lumii intregi niste dueluri intre generatii, dueluri care nu mai pareau candva posibile, cand s-a “razboit” cu Hamilton si cu Vettel… o cursa in care, totusi, cel mai mare pierzator nu a fost Schumacher ci pilotii si echipa Red Bull…

Cursa l-a avut drept castigator pe Button, ajuns acum la 2 victorii in 4 curse si aratand ca stie sa mearga bine in conditii de vreme capricioasa, ca stie sa faca cele mai bune alegeri in cele mai bune momente si ca isi merita coroana castigata anul trecut. Pe 2 a terminat Hamilton, acesta fiind si in cursa asta un fel de taticul depasirilor. Pe 3 a terminat Rosberg care a facut o cursa buna, a mers constant, rapid, si care e la al doilea podium consecutiv, iar cu doua locuri 3 si doua locuri 5 este acum pe locul doi in clasamentul general, la 10 puncte in urma lui Button. Pe 4 s-a clasat Alonso care, de asemenea, a facut o cursa buna si a recuperat mult, mai ales dupa ce a trecut de singurul pilot pe care il poate depasi doar dupa ce se gandeste si a 2-a oara – Massa… taking your team mate and yourself out is one of the biggest No-No’s of Formula 1. Pe locul 5 s-a clasat Kubica care, in ziua inmormantarii presedintelui Poloniei, a pus doliul pe un plan secundar in mintea sa (la dracu… la noi ar fi petrecere si sarbatoare nationala… uh, I’m so mean) si a facut o cursa buna si el, mentinand Renault-ul destul de sus, oricum mai sus decat isi imagina lumea la inceputul sezonului. Pe 6 a incheiat Vettel care nu a facut neaparat o cursa rea ci mai degraba mediocra, dar care nu poate fi multumit de acest rezultat dupa ce a plecat din pole position (pe care l-a pierdut in fata lui Webber la start, lasand la o parte startul furat al lui Alonso). Pe 7 s-a clasat rusul Petrov… nu pot sa zic decat ca un asemenea loc la doar a 4-a cursa din cariera, pe asa o vreme si cu o masina medie, e un real succes. Pe 8 a terminat Webber care de data asta nu s-a prea remarcat nu nimic. Pe locul 9 s-a clasat Massa, de asemenea pretty average… in plus el nu a prea fost niciodata un fan al mersului pe ploaie. Al 10-lea arian mititel a fost taica Schumacher care a facut o cursa mediocra in cea mai mare parte a timpului, reusind sa castige locuri la boxe si sa le piarda pe pista. Asta in cea mai mare parte a timpului… in cea mai mica parte a timpului insa, adica prin ultimile 5 tururi, cand pneurile sale intermediare devenisera muci, mai ceva ca Andrei Gheorghe, acesta a facut o cursa lamentabila, pierzand 3 locuri in doar cateva tururi si fiind la nici 2 secunde de a ramane si in afara punctelor. Un weekend de uitat (dupa ce s-au tras si ceva invataminte) pentru marele campion… but what the heck, e bun si 1 punct…

Doua puncte inainte de incheiere. Primul ar fi ca Button, desi e un pilot bun si isi merita fara doar si poate locul in clasament si rezultatele obtinute in acest an, a avut parte si de (mult) noroc. Nu din ala porcesc sau chior, ci noroc de vreme anapoda, convenabila lui si de decizii inspirate. Inca cred (si nu o sa imi schimb parerea prea curand… poate chiar niciodata) ca sunt macar 3 piloti peste el la ora actuala – Vettel, Alonso si colegul sau Hamilton. Statistic vorbind si tinand cont ca Marele Circ vine in Europa si urmeaza si vara, sansele de ploaie vor fi din ce in ce mai mici iar performantele sale pe uscat s-au vazut in cursele din Bahrain si Malaezia unde a terminat decent dar in spatele celor trei mentionati anterior. Stiu, e echipa noua, e masina noua, trebuie acomodare and all, dar eu asta cred (ca doar tot ce e pe blogul asta sunt opinii proprii si personale, unless stated otherwise…). Ba mai mult chiar, in prima cursa a terminat si in spatele lui Schumacher si, as zice eu, ar fi terminat si in Malaezia in urma lui daca cei de la echipa Mercedes invatau si ei cum se prinde o roata cu piulita… Al doilea punct pe care vreau sa il… punctez este legat de Schumacher. Multi vorbeau, credeau si sperau ca revenirea sa va semana poate cu revenirea lui Alain Prost in 1993 care, dupa un an de pauza, a revenit si a si luat titlul mondial, sau cu a lui Niki Lauda care si el a castigat un titlu dupa revenire (nu imediat dar dupa 2-3 ani). Sau poate nu se merge pana acolo, dar lumea se astepta la (mult) mai mult decat ce au vazut pana acum (desi unii credeau si/sau sperau ca reintoarcerea sa in F1 va fi un fel de “second coming”). Insa, din pacate pentru el si fanii sai, myself included, si ca sa mentin comparatia tot intr-un registru al campionilor, revenirea sa seamana mai degraba cu cele ale lui Mansel sau, mai rau si doamne fereste, a lui Villeneuve – weak, lame, shameful, short… Inca e prea devreme sa ma pronut pe deplin, om vedea dupa inca cateva curse sau la finalul sezonului ce si cum. O parte din media il critica. Brawn zice ca ceva cu masina era nush cum, ca nu era bine echilibrata si ca de la urmatoarea cursa vor introduce varianta B a masini, una care va avea o lungime un pic mai mare si va ameliora sau repara problemele de echilibrare, va imbunatatii si alte lucruri si va integra inclusiv celebra gaselnita aerodinamica de la McLaren… Haug il apara de parca ar fi copilul lui… altii zic sa mai asteptam deoarece nu l-am vazut inca la forma sa maxima. Eu zic ca… time will tell. Nu cred ca mai poate fi acel Schumacher dinainte de 2006… prea multe s-au schimbat in F1 si s-a schimbat si el… nu e doar varsta ci si interesul si pofta parca nu mai sunt aceleasi. Cred totusi si sper sa isi revina… pana la urma lucrurile nu prea au cum sa mearga mai rau de atat pentru el. Sper sa faca curse decente si bune chiar si sa si castige cate ceva… dar nu titlul… ala e off limits si nu stiu daca l-ar merita, dupa ce am vazut la el in primele 4 curse. Si daca nu se va intampla asa, probabil va pleca de buna voie… sau pe usa din dos, cine stie. Formula 1 si viata vor merge inainte si fara el… Pentru mine a fost un idol timp de vreo 12 ani (si intr-un fel si dupa ce s-a retras)… insa am incetat sa mai supraapreciez si idolatrizez pana la mistificare sau deificare (exagerand desigur) oameni… I just care about them and their lives maybe a bit more than they care about me and mine… which in his case is of course zero…

Mai multe detalii despre cursa gasiti aici si aici iar mai jos va puteti delecta cu rezulmatul ei (highlights, 7 min).

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

LE: O mostra de jurnalism de tipul “asa nu” gasim (si) pe PlanetF1. Doamnelor si domnilor, Michael Schumacher este… om! Site-ul ne prezinta pe foarte scurt palmaresul, activitatea si rezultatele din trecut ale lui Schumacher, inclusiv titlurile castigate cu Beneton “in ’93 si ’94” (care au fost de fapt in ’94 si ’95) iar apoi un mic interviu cu fostul sau coleg din 1994 si o parere care, daca ar fi sa le luam in serios si ad literam, tin deja de domeniul patologicului si al nebuniei – “What we are now seeing is that Schumacher is an ordinary man of flesh and blood and that even he cannot conduct magic”, “…he’s proving he’s just human”.

Comments are closed.